Lemontea

Värdefullt

Kategori: Life

Jag har svackat lite granna nu i vår, och jag måste säga att det har att göra med min egen syn på mig själv. Eller snarare bristen av den. Jag har nästan helt struntat i mig själv och mina känslor. Jag har jobbat när jag varit sjuk (riktigt sjuk) haft ont, varit ute och prommenerat i 3h timmar för att jag ville bli smal - oavsett om jag kände mig frisk eller inte, blivit pinad både hemmifrån, från jobbet, många i min närhet och mest av allt från mig själv. Det har lixom aldrig funnits någon plats för rast. Eller ro och vila. Eller fritid eller belöning eller vad man nu kan kalla det. Det har bara varit pisk, pisk, pisk från alla (jag menar nästan verkligen typ alla) håll och aspekter av mitt liv och då kan man ju tänka sig att man till slut kraschar efter ett tag. Det blir inte kul. Jag har licksom inte trott eller tänkt att man behöver en rast eller ro ibland. Jag har bara tänkt "vadå? belöning? ta en paous? ähh, shit samma de är för pussys! jag behöver ingen paos" . Man kan glömma bort sig själv på det sättet. Och sanningen är väll att jag är i enormt behov av just belöning. Rast, ro, vila, träffa vänner, göra saker som JAG vill för mig själv och inte med en baktankte om att jag egentligen gör det för något eller någon annans skull. Att "jaja, men gör jag det här så är det ju bra för den sakens skull osv). Jag vill göra saker för MIG själv. Eller ja, snart vill jag det. Ibland vill jag det. Jag är inte helt där änn, men det går frammåt. Man får inte glömma bort sitt eget värde och sin egen person. Man bör licksom inte underminera sig själv som jag gjort hela tiden unde en ganska så lång period. Det blir inte bra i längden. Jag känner det nu. Jag ÄR en person med känslor, åsikter, drömmar och hopp och viljor, men under en tid har jag totalt skitit i det och levt robotracet. Tänkt att det är så det ska vara i all framtid, men ICKE sa någon annan i  mig. Skönt iaf. För nu känner jag ju att jag vill leva för min egen skull och göra precis det som JAG vill för skull och inte för någon annan. Bli inte people-pleasers folk. Bli a "U-pleaser". Så mkt bättre för alla egentligen. Jag är vikitgast i mitt liv. Låt självkänslan bli nr 1 i fokus istället. Du (din egen inre person och vad DU vill och känner) är det som betyder något. Love-bomba dig själv lite oftare :)
 
Brb <3
 
 
 
Osminkat är bra
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: