Lemontea

En medelålders globetrotter

Kategori: Life

Jag vet inte men jag har typ börjat gilla att blogga :) Inte bara något ord så där ibland liksom utan (nästan) varje dag. Men inte alltid såklart, men ändå - mer ofta än förrut. Jag tkr det känns kul bara. Intressant liksom. Som att man ändå får en liten frivillig uppgift varje dag att göra, om man vill då. Aldrig några krav. Men ändå, det är kul! Jag kan ju liksom se då att jag gör ju ändå en del rätt kul saker och försöker att sysselsätta mig med någonting jag gillar eller som jag känner är behövligt just då - som typ att träna eller söka jobb, mejla jobbkontaker och ordna/plocka lite bland mina foton och bilder osv, osv. Så jag har ändå rätt mkt som jag kan göra och bloggandet får mig att liksom vakna upp och inse att jag faktiskt kan göra dem om jag vill. Frivilligt såklart. Allt är upp till mig. Men iaf, det är kul :)
 
Igår var jag till exempel hemma och mejlade, ordnade med bilder och och fixade lite outfit bilder innan jag drog hem till min farmor och farfar och fikade lite, pratade om livet och samhället och lyssnade på deras historier om hur dom har varit ute och rest till en massa spännade länder och upplevt en massa kul saker. Spännade grejjer, vilka äventyr! Det tkr jag faktiskt är jättekul. Och intressant. Att lyssna på när gamla människor pratar. För dom har alltid upplevt mkt mer saker än en själv. Om allt möjligt verkligen. Skitspännade. Och att lyssna på historier om hur folk har rest tkr jag är allra bäst. Asintressant att höra om hur olika länder och kulturer är och ser ut, osv, osv. Jag tror att jag kommer bli en medelålders globetrotter någon gång. Fast helst rätt snart egentligen. Jag vill ut och resa!
 
Och vad ska man ta först då? Europa eller? I think so :)
Eller L.A. kanske.. 
 
 
 
Keso, thé och päron, bästa kombon för ett bra mellanmål/fika!
Och jag har äntligen fått tummen ur och målat mina naglar också. Snyggt, blodröda fick de bli 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: