Lemontea

London in 48h

Kategori: Modeling

I lördags för snart en vecka sedan så kom jag hem från mitt äventyr i London :)
*Gud, vad tiden går fort!*

Jag var där på jobbuppdrag av Positive Runway som varje år har en Global Catwalk på Internationella Aidsdagen för att "raise awerness to the fact that we need to stop the spread of HIV/Aids". Detta år höll eventet/galan till i London och nästa år kanske den skulle hålla till i Atlanta, Georgia. Hoppas, hoppas, för det skulle innebära att jag får åka till staterna nästa år och modella igen för Positive Runway då jag nu är en av deras "Red Ribbon Models" :).  Besök hemsida här för att läsa mera om Postive Runway.

Det var jag och Jenny som flög in från Sverige och vi fick bo tillsammans med Alasia Ballard från Americas nest top model (säsong 14) på Holiday Inn Hotel. Detta var super för hotellet låg bara 5 min från flygplatsen med buss (som gick en gång i halvtimmen) och tågen in till London tog ca 40 min. Vi hade dock inte tid att åka in till london mer än en gång eftersom att vi bara skulle vara där i 2 dagar, men första dagen åkte vi in iaf tillsammans med Justina som är skaparen av hela eventet. Haha, det var galet. Vi var så himla trötta!

 Jag (som inte sovit på 2 dygn och var sjuk), Jenny (som sovit 5 timmar och var sjuk), Alasia (som flugit in från Atlanta 8 timmar bort) och Justina (ägaren av hela eventet) vandrade runt på gatorna i London tills vi stupade, bokstavligen. Jag svimmande nästan en gång på grund av utmattningen - lite scary faktiskt.. Men efter en macka, vila och massa vatten så var jag med igen :). London var i alla fall superfint och jag önskar att vi hade haft mera tid att tillbringa där så att man hade hunnit få upptäcka staden mera. Men detta var bara en aptitretare av London för mig - jag har bestämt att jag ska dit snart igen!


Jag och Alasia i sminket.


På tunnelbanan samma kväll som jag höll på att svimma..


Jenny :)


Jag och Alasia (På en av alla deras dubbeldäckare hihi)


Piccadilly Circus!


Oxford Circus!


Detta måste vara en av världens goaste, designern Anoosh Naghibi som jag gick för under kvällen.
Himla helylle léende måste jag säga..



Me and the sweet Model Fei from Beijing :)



Jag och jenny i nästa designer Jeremy´s outfit. Min klänning var rätt så tajt..


Blir korrekt påklädd av Anoosh som spänner min korsett.



In between the shows we had our photographs taken by really good photographers!
Will show you the pictures later when I´ve got them.

Kommentarer

  • Ann Kykyri säger:

    Gud så spännande!

    Var det ditt första internationella äventyr?

    2011-12-10 | 07:22:56
    Bloggadress: http://kykyri.com

Kommentera inlägget här: