Lemontea

Hej!

Kategori: Life

Nej men hej! :)
Flumm, flummi flumm-bruden här (mitt vanliga jag alltså). Känner att nu när jag gjort något ashäftigt och coolt igen så borde jag ju skriva till alla mina fantastiska 1100001000001000 läser om hur ball jag är... Not! hehe . Sorry. Nej men såhär är det - jag har jobb (modelljobb snackar jag då) ganska ofta utan att jag skriver om det här. Hur värt är det lixom? Vet inte, kanske borde skriva och uppdatera mera men min blogg är ju lixom inte lika stor som Kissie´s såååå - jag känner att jag får vara oaktiv ibland. :) Men för att dra allt som hänt då på modellfronten kort och intensivt så kan vi säga så här - plåtade för Hans Andersson ute på Kungshaga Herrgård i sommras då jag var hemma på semester, har fått hälften av de bilderna och kommer att lägga upp resultat inom en snar framtid, har fått erbjudande om att vara med som hårmodell på Stockholm fashionweek men  tackade nej då jag inte kände för att färga/klippa mitt hår.. dumt?
Jag vet inte. Känner att jag kan få bättre jobb även med mitt hår som jag har just nu och dessutom så tycker jag om det. För första gången på flera år så tycker jag verkligen om mitt naturligt mörkblonda/ljusbruna hår som är lite lätt vågigt och dessutom börjar bli långt. Skönt att gilla sitt eget hår för en gångs skull. Sen får man ju alltid erbjudanden om TFP-plåtningar som folk vill göra men som man verkligen måste vara kritiskt till att säga ja på - då TFP betyder gratis-plåtning och ska du göra en sådan så vill du verkligen att det ska tillföra något nytt i din portfolio så att du inte slösat en dag du istället hade kunnat jobba på, en mängd jobberbjudanden har trillat in via lite olika vägar på min mejl och jobb säger jag aldrig nej till :) sen om fotografen/företaget strular till det är ju en annan sak.. (skulle gjort ett hemsidejobb i Göteborg som skjöts fram..) - och så hade vi idag då när jag var på en fet casting för WSP som ska ha ett kommande mode-event där 7 olika designers ska få designa sin vision av framtidens hållbara städer, fast i kläder! ja, virrigt. Men kul jobb iaf! jag gillar jobb. Och däremellan så är jag ju barista/bartender på Bolero, vilket jag verkligen tycker är kul!
Nu på fredag har jag dessutom ett fotojobb (plåtning) för en engelsk fotograf som vill ha lite nya bilder till sin portfolio. Betaljobb. På kvällen är det modefest med visningar på F12 i samarbete med Yuniik Models och bla bla, tusen andra, morgonjobb @ Bolero på lördagen och Aniv Von Borch visning på kvällen @ F12 terassen återigen och söndag kvälls/eftermiddags jobb @ Bolero. Så. Den veckan klar och allt som vart innan. Varsegod :)
Sängen <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: