Lemontea

Ambitioner och överambitiöshet

Kategori: Life

Varför har jag så mkt att göra??
 
Bajs - För att jag har sagt åt mig själv att jag har mkt att göra. Alltid. Gör det helt omedvetet och sedan så blir jag förvånad att jag aldrig verkar hinna med allt som jag satt upp för mig själv. Jag har prestionsångest och krav på mig själv. Helt undermedvetet så klart, fram tills nu. Fram tills alldelles nyss då de började rinna över bägaren och jag fick lov sätta händerna för ögon och öron då jag en kväll var påväg hem från bartender-jobebt för att inte få en panikattack på tåget.. bland alla människor. Ville bara dö.. typ. Fast ändå inte såklart. Jag menar jag är no where suicadal (stavas det så?) men den känslan som jag hade då fick mig att bara vilja dö. Man vill ju bara fly då, få den att försvinna. För att den är hemskt. Men.. då ringde jag min papi, som jag alltid kan göra när något är på tok och förklarade hur jag kände mig. Efter ett minor breakdown och en massa klagande över att jag inte klarar av att göra allt som jag satt upp för mig själv i livet och i min "normala" vardag så fick han mig efter ca 2h att landa på jorden igen. Han fick mig också att inse att jag har alldeles för höga krav på mig själv och även min omgivning. Det hade jag aldrig riktigt tänkt på. Jag menar jag vet ju att jag alltid varit väldigt ambitiös och haft "rätt" höga krav på saker och ting, men jag ahr licksom aldrig sett det som en dlig grej. Jag har snarare sett det som en styrka hos mig. Vilket det antagligen är också - men i rätt doser. Men jag har hellt klart hällt på med alledes för mkt utav den energin den senaste tiden och det har inte bara gått ut över mig utan även mina nära och kära samt kanske lite folk på mitt jobb..? haha I don´t know. Men jag vet att jag aldrig varit nöjd om inte allt varit 100 1000 % perfekt. Inklusive mig själv. Vilket jag inte alls är på lååånga vägar, så då blir det fel bara. Så det känns licksom skönt ändå att veta det nu. Då kanske man kan stoppa "tåget" i tid, inan det spårar ur. Har därför satt upp lappar runt mitt skrivbord vid datorn (där jag spenderar mesta delen utav min lediga tid) med bra citat på, typ - "Lev, andas, bara vara", "Let urself go", "Nej! nu ska du vara ledig" m.m. .. funderar även på om jag ska skriva några flera, eller också göra någon konst-tavla av dom? Iaf så kan man inte göra mer än en sak åt gången och det ÄR ok att inte göra någonting ibland. Saker tar tid och man måste bara bli till freds med det. Jag måste hålla i mina energier. Iaf då de börjar spåra ur. För att jag vill för mkt. Alldeles för mkt. Så att jag spricker. Men jag vill inte spricka så därför lyssnar jag till dom här goda råden och inser för mig själv att det är bättre att göra nästan ingenting alls än att inte få något gjort alls. Väldigt lite är också bra. Och ingenting kan ibland också vara bra. För man vill ju hellre må bra än att bli "färdig" och som en skållad gris på vägen. Nej tack alltså.
 
 
Hold your horses baby. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: