Lemontea

I en lövhög älskling

Kategori: Life

 
Alltså detta kan ju väcka vem som helst från de döda! :D
 

Har precis (lite sent jag vet, men skitsamma) upptäckt Julian Casablancas. och omg så bra!
Man blir ju så glad :D Fett, fett kul. Det gillar vi starkt!  Våren är här och jag ska åka hem till Dalarna på ledighet licksom. Så. Himla. Awsome :D tack 
 
 
Annars då? Jo, jag försöker vända tillbaka mitt helt skeva dygn (går och lägger mig 04.00 ca och vaknar 12-13) och tar så långa prommender jag pallar i hopp om att få tillbaka lite kondition och få lite sol inna den går ner vid 17-18 på dagarna. Vill väll bli normal igen antar jag. Haha. *lycka till* Nej, men seriöst vill gärna få en bättre och mera normalställd dygnsrytm så att jag passar in lite bättre i sammhället och lättare skulle hinna träna innan mitt barista/bartender-jobb som vanligtvis börjar vid 15-16. Vill ju nämligen gå ner i vikt lite.. Det är väll en evig kamp i den här branchen/samhället alltså?  Men har iaf slutat med smör och honung (fast ibland tar jag det ändå) och godis äter jag ju inte så det är väll inga problem, alhokol har jag inte druckit på cirkus 2 månader så no problems där heller, äter förhållandevis nyttigt över lag också med mkt grönsaker, fullkorn, magert protein osv, men det verkar inte helt hjälpa mig så nästa steg blir väll att börja träna igen efter en långdragen förkylning. Att träna ÄR ju bästa sättet för att må bra och hålla sig i form också så det är klart det kommer bli bra så fort man satt igång lite.. Sista steget blir väll att börja räkna kalorier men det tkr jag är så jobbigt och tråkigt så det känner jag gärna får vara sista utvägen alltså! - If nothing else works! -fast det hjälper ju.. ;p
 
Eller aja, skitsamma det allra viktigaste är faktiskt att man mår bra och lever sitt liv som man vill ha det! Eller att man försöker iaf!  Att vara lycklig slår alla jävla kroppsideal, krav och "måsten" som man kan ha här i livet. Jag säger som min kära vän Hanna säger - "Vad gör man med sina prestionskrav och måsten? - Jo, man kastar dom i en lövhög"  <3
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: