Lemontea

Kungshaga Herrgård

Kategori: Modeling

Idag känner jag mig otroligt duktig :)
Har sorterat ut mina favoriter bland ca 260(!) blivande portfolio-bilder och skickat in dem till olika jobb m.m.  Det är även dessa bilder jag kommer att ha som grund för min portfolio på min kommande hemsida. Antagligen kommer den att få heta Helenarosenblad.com eller något sådant. Känns viktigt att den blir internationell och inte slutar med ".se" typ. Om jag nu kommer på hur man gör ;)
Och förutom att jobba med modelljobb på datorn hela dagen så har jag diskat, tvättat, handlat, ätit glass istället för att gå till gymmet, plockat fram kläder inför imorgon och ska nu gå och ta en lång-dusch med typ hår-inpackning och hela "all-den-där-skiten-som-man-gör-när-man-har-något-viktigt-på-gång-nästa-dag-grejjen". Och vad händer imorgon då?
Jo, det är naket/underklädesplåtning som gäller! höhö. Men när det handlar om just den stilen så är jag otroligt noga med att konversera med den fotografen som jag har om vad han/hon är ute efter i bilderna. För mig är det väldigt viktigt att bilderna inte ska anspela på sex i första hand utan snarare tvärtom. Att det handlar om något så otroligt naturligt och känsligt som när man inte har några kläder på sig. En fin stämning och känsla. Det är ju inte Slitz vi ska plåta liksom, snarare Vogue hallå?!! ;)
Jo, då men det blir nog grymt. Nu måste jag hoppa in i duschen så att jag kommer i säng någon gång. Ska ju upp tidigt imorgon..
Kungshaga Herrgård i Orsa kommer vi att hålla till på!
Och det är bästa Hans Andersson som jag ska plåta med - kommer bli grymt. Finns det någon som förstår jag vad är ute efter i en sådan här plåtning så är det han. På moodboarden som jag postade så ser ni våran inspiration inför morgondagen. En blandning utav Micimojo och Michael Donovan. Kolla in Freja Beha Erichsen för Roberto Cavalli år 2010 för mer inspiration. Fantastiska bilder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: