Lemontea

Ja

Kategori: Life

Jag har som sagt svackat lite i vår och velat fram och tillbaka med hurvida jag faktiskt vill modella eller inte.. Jag tkr att branschen är både fab och trash. Fab för alla grymma konstnärer, designers, fotogtafer och deras grymma visioner, kläder, estetik, roliga fester, event, visningar, roliga människor, alla fina bilder man får på sig själv osv. Trash för alla helvrickade, sjuka "krav" på hur en ideal-modell skall se ut - alltså "go anorexia or go home", i de allra flesta fall iaf. Men på senare tid tkr jag att det sett bättre ut, vilket glädjer mig starkt :) Sen tkr jag också att vissa personer rent ut sagt betér sig som assholes med helt fucked up värderingar om hur man ska bemöta människor, se på världen osv, osv i all oändlighet, och det är rätt trash enligt mig.
 
 
Meeeennnn. Men. Men. Meeen. Jag är 22 år och har velat modella sedan jag var 14 år. Vad ska jag göra om jag inte modellar? Ja, jag har ju faktiskt min konst, mina foton som jag tagit själv som fotograf, jag kan spela lite piano och så en massa annat skit som jag är grym på. Typ blanda drinkar och göra Café latte osv. Jag kan och är intresserad av rätt mkt. Vill en massa grejjer i mitt liv, typ resa till Tibet och yoga när jag är 50-ish och massa annat. Men. Just nu. Jag är så rädd att förlora (inte bli antagen av de agenturer jag söker till) att jag inte vågat söka på typ över ett år.. Frilans funkar bra också, men det är jobbigt tkr jag. För mkt jobb som krävs av mig innan jag faktiskt kan få utföra själva jobbet. Då hinner jag tappa suget totalt tills dess. Data-jobb är inte min grej alls. Men fan vad mkt dravvel det blev nu. Det jag sammanfattningsvis ville säga var att :
 
Jag vill söka mina jäkla agenturer och..... om jag inte kommer in (på någon av typ flera hundra, tusen) så är jag inte död. Jag kommer inte att dö. Ok Helena, det är lungt. Hehe. Låter lite stört, men det är så jag känner. Jag är bra även utan det. Uppenbarligen då det gått fine nästan helt på min egen hand fram tills nu. Sååå, ja. Det är ju lungt vilket som. Och gå det dåligt får jag väll helt enelt hitta på något annat att göra. Vad som helst. Det finns tusentals jobb ( vilket ska man ta då..?) Nej, få tummen ur nu och sök! 
 
Baby <3
 
 
 
 
Jag är ju inte dålig licksom. Jag är fan gryyyyyyyyyyyyyyyyyym!
 
 
Photo: Andreas Hultman © All Rights Reserved
Model: Helena Rosenblad
Make up: Ramona Svensson
 
 

Kommentarer

  • Ann Kykyri säger:

    Klart att du ska söka agentur =)

    Svar: Ja, jag gjorde det oxå! :) väntar med spänning på svaren hihi, hoppas allt är bra med dig!
    Helena Rosenblad

    2013-05-20 | 07:10:08
    Bloggadress: http://kykyri.blogg.se
  • Ann Kykyri säger:

    Håller tummarna för dig då =)

    Svar: Tack! :)
    Helena Rosenblad

    2013-05-21 | 07:28:34
    Bloggadress: http://kykyri.blogg.se

Kommentera inlägget här: