Lemontea

Avboka..?

Kategori: Life

Tänkte bara säga att det finns få saker här i livet som gör mig så irriterarad som när folk avbokar.. Det är INTE ok! Alls. Anledningen till att jag skriver detta är för att det hänt mig 4 ggr de senaste 4 dagarna.. Alltså nej. Förstå. Säger man att man ska göra något tillsammans oavsett om det gäller en utgång, en plåtning (2 i det här fallet..) eller bara ha en dag på stan så gör man det. Visst, jag fattar att saker kan hända i ens liv som att någon dör, man är med i en olycka, man blir mycket allvarligt sjuk eller liknande, men ursäkter som "jag är lite trött", "jag är sjuk och har varit det i över en vecka", "småförkyld", eller inga ursäkter alls godtas inte av mig. Haha, nu låter jag typ som världens hårdaste människa, men om man ser det ur min synvinkel så är det min tid som går förlorad. Och helt ärligt, tid är pengar. För jag hade kunnat jobba med något annat på den tiden du avbokade istället. Jag har väldigt mkt jobb och väldigt lite tid så jag prioriterar verkligen in min tid med de människor jag vill träffa och de jobb jag vill göra. Så är det. Ni är/var min prioritering. Så därför tkr jag att det känns dumt när man avbokar samma dag. eller ännu värre SAMMA tid som man bestämt träff el liknande. Det gör mig verkligen rasande. Typ "Tack för att du slösade bort si och så mkt tid/dagar/pengar av mitt liv, nu blev jag glad!". Så helst inte. Ska ni avboka så gör det gärna två veckor innan. Typ. Eller inte alls. Nej men man måste ha lite framförhållning så att JAG också hinner ändra om i min kalender. Jag är också en viktig person i "oss", faktiskt. 
 
Sen tkr jag också att ursäkterna dessa 4 dagar varit de lamaste i mannaminne. Alltså " jag är lite trött, jag är småförkyld, jag är sjuk och har varit det länge" eller ännu värre det som hände idag - ingen ursäkt alls, gör mig förundrad över vissa människors dumhet. Alltså förkyld? ok jag är också förkyld ibland och man KAN jobba/ses ändå. I promise. Till och med med feber. Iaf när det gäller en plåtning för du behöver inte använda särskilt mkt fysisk energi för att få till bra bilder. Oavsett om du är modell, fotograf, MUA, whateva. Sen om man är sjuk så har man väll vetat det ett tag? Det är ju inte som att förkylning slår ner som en bomb från klar himmel? Så man hade kunnat ge iaf några dagars framförhållning.. eller ja, jobbat ändå. Det är inte döden. "Jag är lite trött" pallar jag knappt gå in på. Ok? ta en kaffe?!  Eller om man bara avbokar utan att ge anledning så känner ju jag att jag inte kommer att vilja arbeta med den här människan igen. Man avbokar inte samma dag! Sjukt oproffesionellt. 
 
 Nej tack.
 
 
Ah, kände bara att jag behövde skriva det här så att jag kunde få av mig lite aggressioner. Och ge klarhet till er därute. Bokar ni mig? Avboka inte samma dag eller dagarna innan! Om möjligt ha så stor framförhållning du bara kan! Snälla, så hade jag gjort för er. Min tid är dyrbar och jag antar att er också är det? Och vad gäller förkyling/sjukdom så säger jag såhär - jag har jobbat på café där det är sjukt stressigt och mkt att göra med förkyling/hög feber/magsjuka och det har gått bra. Soo - suck it up bitches <3
 
Nu ska jag söka agentuer för jag är trött på att jobba med såhär opreffesionella människor. 
 
Tack.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: